Cateva idei importante din cartea „Toti suntem ciudati” de Seth Godin

Titlul dar si coperta acestei carti parca te fac sa fii curios si sa ti doresti sa o citesti. Este o carte „subtirica” (are doar 111 pagini),  care se citeste usor si repede. Inca din primele randuri iti va capta atentia si iti vei dori sa o parcurgi din scoarta in scoarta.

Cartea este impartita in trei capitole: I. Capitalism, industrie si puterea masei – si inevitabilul ei declin; II. Cele patru forte pentru ciudati; III. Marirea treptata si inexorabila a curbei lui Gauss.

Cel mai interesant capitol mi s-a parut ultimul, in care autorul ne vorbeste de istoria pescuitului si a painii. Daca acum multi ani in urma pescuitul insemna munca, astazi inseamna un hobby costisitor. Pe vremea bunicilor painea era facuta in casa, dar astazi putem sa cumparam baghete de secara cu seminte.

„Drumul spre ciudatenie a inceput cu curtea regala, cu presa de tiparit si cu dorinta capitalistilor de a gasi o nisa fara substituienti imediati. De indata ce au descoperit ca pot sa faca profit din faptul ca erau diferiti, comerciantii au inceput sa actioneze pentru a fi diferiti” afirma Seth Godin.

Iti voi prezenta mai jos cateva idei care le-am retinut din aceasta carte:

  • bogatia nu inseamna sa ai multi bani, ci sa ai optiuni de a alege;
  • piata de masa este pe moarte;
  • minoritatii (ciudatii) devin majoritari (normali);
  • specialistii in marketing inteligenti ii sustin pe ciudati;
  • internetul incurajeaza optiunea de a alege;
  • pasiunile/hobby-urile fac parte din viata noastra;
  • puterea ii apartine celui care face alegeri;

Este o carte educativa pana la urma pentru ca te ajuta sa intelegi care sunt noile strategii de marketing care functioneaza in prezent. Trendul nu mai este sa ne adresam unei mase de consumatori, in zilele noastre este indicat sa fii cat mai nisat si sa te concentrezi asupra anumitor consumatori.

Comportamentul cosnumatorului este din ce in ce mai diferit si imprevizibil. Daca nu te adaptezi la piata si nu esti flexibil/mobil fata de clientul tau, atunci vei avea numai de pierdut.

Avand aceste ingrediente la dispozitie vei putea spune ca reteta va avea succes.

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *