4 idei importante de la Seminarul sustinut de Ciprian Susanu

Mediul online este dinamic si este in continua dezvolvare de mai bine de 10 ani. Concurenta este din ce mai vizibili in online si din ce in ce mai agresiva in ceea ce priveste publicitatea. Iar userii sunt din ce in ce mai multi prezenti in online, fie ca vorbim de facebook, site-uri sau chiar youtube.

Este indicat ca periodic sa fii la curent cu noutatile din online si de aceea ma bucur ca am putut sa ajung la Seminarul de Marketing Online sustinut de Ciprian Susanu.

Mi-am placut inca de la inceput, am fost intampinati intr-o atmosfera prietenoasa, calda, de catre organizatori. Acest seminar a fost gratuit, dar mi s-a parut ca a fost bine organizat si structurat si chiar am plecat cu cateva informatii pe care nu le constientizam atat de bine.

Cele 4 idei importante de retinut de la acest seminar sunt urmatoarele:

  1. Planificarea
  2. Promovarea
  3. Masurarea
  4. Optimizarea

Primul pas esential atunci vrem sa da-i drumul unui business sau sa lansam o noua colectie/gama de produse este planificarea. In primul rand este recomandat sa analizam piata, competitia si consumatorii. Sunt 3 factori cheie de care depinde orice afacere si care nu sunt de neglijat. Daca nu cunoastem ceea ce se cerere pe piata, care este concurenta si ce vrea consumatorul atunci vom pierde multi bani.

In ceea ce priveste consumatorul un tool folositor este consumerbarometer.com.

Criteriile de care ar trebui sa tii cont atunci cand alegi o platforma online sunt: timpul, bugetul, flexibilitatea, securitatea, calitatea dezvoltarii, extensibilitate, mentenanta, trafic.

Cum alegi canalele de promovare? Raspunsul este relativ simplu…depinde foarte mult de strategia de marketing online pe care ai construit-o. daca ai un plan, o baza solida, atunci va fi usor sa poti alege canalele de promovare potrivite. De cele mai multe este indicat sa existe un mix intre acestea. Daca te axezezi dfoar pe un canal si cu un buget foarte mic atunci sa nu ai asteptari prea mari. Dar la polul opus, companiile mari pun accentul pe cumparare si uita de vizibilitate si intentie.

Pe langa vizibilitatea brandului si intentie, este importa sa existe o promotie si sa-ti fidelize clientul. Daca acesta din urma te va recomanda mai departe cunoscutilor pentru serviciile si produsele pe care ti i le oferi inseamna ca esti pe drumul cel bun.

Un canal de promovare relativ nou este Instagram. Acesta este destul de popular in randul tinerilor.  Nu este potrivit pentru orice, la noi cele mai multe campanii sunt de pe fashion si beauty. Dar cu siguranta ca numarul utilizatoruilor va creste si totodata si interesul companiilor pentru promovare pe acest canal.

Punctul 3 este destul de tehnic dpdv meu de vedere, dar este foarte important. Se poate intampla ca unele bannere sa nu-ti inregistreze afisari sau click-uri si atunci e nevoie sa le optimizezi. In cazul traficului din  articole sau newsletter se poate masura cu ajutorul tool-ului oferit gratuit de Google – URL Builder. Dar se pot seta anumiti KPI care pot masurati in Google Analytics.

Chiar daca trendurile se schimba de la an la an este important sa stim cand sa actionam si sa avem o strategie de marketing bine pusa la punct.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *