Principalii metrici importanti din Google Analytics

Google Analytis este bine cunoscutul instrument gratuit cu ajutorul caruia sa poate masura traficul unui site.

In primul rand doresc sa iti mentionez ca indicatorii din Analytics sunt doua tipuri: cantitativi (numarul de vizite, sursele din care au venit pe site, numarul de conversii, etc) si calitativi (loialitate, timpul petrecut pe site, rata de conversie, cele mai vizitate pagini, etc).

Inainte de a incepe analiza datelor este esential sa iti stabiliesti obiectivele. In functie de iti doresti sa obtii poti sa urmaresti: performanta site-ului (numarul de sisuni, din ce surse provine traficul si care iti genereaza venituri, rata de conversie), cat de relevant este continutului site-ului tau pentru utilizatori (afisari pe pagina, durata medie a sesiunii pe pagini, rata de respingere) si cum interactioneaza vizitatorii cu site-ul tau (pagini parcurse pe sesiuni, impactul din retelele de socialiazare).

Mai jos iti vorbesc despre cateva date importante din Google Analytics. Informatiile le impart in raporte, in ordinea in care apare in Analytics, ca sa fie mai usor de inteles.

1. Raport Public gasesti urmatori metrici importanti:

  • Sesiuni (inainte de 2015 era denumit Vizite) – reprezinta numarul de vizite care se inregistreaza intr-o perioada de timp; la fiecare 30 de minute se va inregistra o noua sesiune in cazul in care nu ai parasit site-ul;
  • Durata medie pe sesiune – reprezinta timpul mediu petrecut de utilizator pe site; cu cat este mai mare cu atat este mai bine; este recomandat sa fie un minim de 1 minut, dar depinde cat de „stufos” este site-ul; un continut relevant si de calitate va tine utilizatorul mai mult pe site, chiar si 23 minute; este importanta si strategia de link-building, daca site-ul este mobile friendly & responsive;
  • Bounce rate (rata de respingere) – este procentajul vizitelor in care nu s-au inregistrat nicio interactiune cu site-ul si utilizatorul a iesit repede de site; este recomandat ca acest procentaj sa fie sub 60%; acest metric te ajuta sa-ti optimizezi paginile de destinatie in cazul in care este mare;
  • Pagini/Sesiune – este raportul dintre numarul de pagini vizitate si numarul de sesiuni; este o metrica importanta si se analizeaza in stransa legatura cu durata medie pe sesiune; daca durata medie petrecuta pe site este mica atunci si numarul de pagini vizitate va fi mic;
  • Date demografice: varsta si sex; puteti vedea intervale de varste active si procentul de public feminim vs. Masculin;
  • Categorii de interese: este un raport care ajuta mult la campanii de Adwords Display pentru ca puteti stii care sunt interesele consumatorului si veti stii cum sa targetati eficient;
  • Criterii geografice: limba si locatie;
  • Comportament: noi vs. recurenti; acest metric va ajuta sa stiiti cati vizitatori sunt noi si cati sunt recurenti;
  • Tehnologie (browsere si sisteme de operare) – acest raport va indica numarul vizitatorilor dupa anumite browsere, va ajuta atunci cand trebuie sa optimizati noul la site la diferite sisteme de operare;
  • Dispozitive mobile: va ajuta sa stiti cati vizitatori sunt de pe desktop, cati de pe mobil si cati vin de pe tableta;

In Raportul Achizitie urmatori metrici sunt importanti:

  • Canalele: aceste sunt de cele mai multe ori – Organic, Paid, Direct, Display, Refferal, Social, Email, Other;
  • Sursa de trafic: aflati care sunt site-uri de unde va vin vizitatori pe site;
  • Adwords:
    • Campanii – sunt vizibilie campaniile din Adwords; puteti vedea care este bounce rate mare si in acest caz este necesar sa optimizati paginile de destinatie; date ca Clickuri, Cost si CPC sunt vizibile si in contul de Adwords;
    • Sitelinkuri – puteti vedea cum performeaza extensiile de anunturi din campaniile de Adwords Search;
    • Ora – este important de vazut la ce ora sunt mai activi utilizatorii site-ul dvs.; s-ar putea sa vedeti niste intervale orare la care nu v-ati fi asteptat;

Pentru a putea afla care sunt partnerii (articole, bannere, newsletter) care va aduce cel mai mult trafic poti folosi Google URL Builder. Astfel poti vedea canalele de provenienta a traficului de pe site.

Cautarile organice se inregistreaza atunci cand utilizatorii ajung pe site-ul in urma undei cautari pe Google.

Paid Search sunt acele accesari platite din campaniile de Google Adwords sau Facebook Ads.

Traficul direct are la baza vizite directe ale utilizatorilor care cunosc site-ul si scriu direct in browser url-ul respectivul site.

Display include de obicei traficul din bannere (Google Adwords Display).

Refferal se inregistreaza atunci cand vizitatorii intra pe link-urile inserate pe site-urile partenere.

Social cuprinde traficul dupa retetele de socialiazare (Facebook, Pinterest, Youtube).

Email este un canal care afiseaza traficul venit din email.

Other reprezinta toate celelalte modalitati de trafic din Google Analytics, inclusiv pe cele cu (not set) care nu au intrat in categoria Direct.

In Raportul Comportament va recomand sa urmariti lunar urmatori metrici:

  • Continutul site-ului – va arata care sunt paginile vizitate de utilizatori si care sunt cele mai vizibile si cele mai bine optimizate;
  • Viteza site-ului – va spune care este viteza de incarcare a site-ul; este recomandat ca site-ul sa se incarce in maxim 3 secunde;

Analiza indicatorilor de performanta KPI cu ajutorul tool-ului Google Analytics te va ajuta sa vezi dinamica de dezvoltare a site-ului pe termen lung, prin care vei observa cum a crescut site-ul de-a lungul timpului, ce informatii au cautat vizitatorii si care au fost perioadele de stagnare (in afara sarbatorilor, perioada in care tot traficul este afectat). Pe de alta parte, tot Google Analytics te ajuta sa iti stabilesti si sa urmaresti anumite actiuni ce au dus la conversii; de la caz la caz, fie cumpararea unui produs, descarcarea unei oferte comerciale in PDF, inscrierea la newsletter, trimiterea unei comenzi online etc.

Pentru o analiza mai complexa este recomandat folosirea statisticilor de cautare din Search Console. Acesta este un instrument gratuit, oferit de Google, ce ofera atat date despre starea de “sanatate” a site-ului, cat si instrumente pentru cresterea vizibilitatii acestuia.

Voi scrie mai multe informatii despre Search Console intr-un alt articol pentru ca este un subiect care necesita detalierea si clarificarea anumitor aspecte.

Este indicat ca datele sa fie culese si interpretate pe o perioada de 1- 3 luni pentru a fi cat mai relevante si utile.

One Reply to “Principalii metrici importanti din Google Analytics”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *